De slimme alleskunner voor in de keuken

De opvallende meerwaarde van de Typhur Dome 2

De evolutie van de technologie staat nooit stil, maar als het op koken aankomt lijken nieuwigheden als algoritmes en sensoren slechts langzaam hun toepassing te vinden. Tot een bestaand of nieuw merk plotseling een grote stap voorwaarts zet. In de Verenigde Staten heeft Typhur dat gedaan. Met een product als de Typhur Dome 2 stelt het de

gebruiker in staat meerdere bereidingsvormen in één en hetzelfde apparaat te laten plaatsvinden. Typhur biedt snelheid, nauwkeurigheid en gebruikersgemak – en dat met een mix van bewezen en innovatieve technologie. Noemen we dat nog een evolutie of misschien

al een revolutie in de keuken?


Typhur werd al bekend met vleesthermometers maar heeft de markt werkelijk verrast met de Typhur Dome 2, een airfryer dat bovenwarmte en onderwarmte combineert met een dome- vormig ontwerp die een gelijkmatige warmverdeling garandeert. Er kunnen frieten in worden klaargemaakt, maar ook stukken vlees, terwijl de Dome 2 evengoed geschikt is voor een pizza van 30 cm. De ontwerpers hebben gekeken naar de technologie die pizzaovens gebruiken maar ook naar die van airfryers en daarvan een zeer vernuftige samenvoeging gemaakt. “De Typhur Dome 2 is gebaseerd op bewezen technologie, zoals de hete

luchtcirculatie en een unieke dome-vormige kap en is verfijnd met innovaties, zoals slimme algoritmes en app ondersteuning voor maximale gebruiksvriendelijkheid,” zegt Melanie Smit, manager marketing & communicatie bij de Nederlandse importeur Exertis Amacom. “De airfryer werkt ook in combinatie met de vleesthermometers van Typhur en is fluisterstil. Daardoor levert het apparaat consistente resultaten. De focus van Typhur ligt niet op opvallende snufjes voor het gadget-gehalte, maar op slimme oplossingen die direct bijdragen aan resultaat en gebruiksgemak.”

Complimenten van gebruikers


Snufjes die geen meerwaarde hebben kunnen tijdelijk de aandacht van de consument trekken maar zullen uiteindelijk de verkoop nietsubstantieel verhogen. We hebben dat gezien bij zowel kookpannen als koffiezetapparaten die van een uitgebreid digitaal display werden voorzien dat nauwelijks functionaliteit toevoegde. De ervaringen van Typhurgebruikers spreken echter een heel ander verhaal.” Uit reviews en eerste ervaringen blijkt dat gebruikers vooral de snelheid en het gebruiksgemak waarderen,” zegt Melanie Smit. “We hebben onlangs een Instagram-account geopend waarmee we actief in contact staan met

mensen die veel ervaring hebben met koken en barbecueën. Wat ons daarbij opvalt, is dat we telkens weer oprechte complimenten krijgen van gebruikers die normaal koken met producten van zeer bekende en betrouwbare concurrenten. Die gestage stroom van complimenten versterkt het beeld dat Typhur, meteen na introductie serieus genomen wordt en het vertrouwen weet te winnen van een groep kritische consumenten – en dat ondanks de relatieve onbekendheid van de merknaam in de Benelux.”

“Als gebruiker kun je met minder toestellen toekomen of hoef je die niet

meer te vervangen. De prestaties zijn consistenter en beter.”

Zelfreinigingsfunctie


Een apparaat dat zoveel kan vergt wellicht een intensief en tijdrovend onderhoud? Nee, ook in dit opzicht biedt de Typhur Dome 2 opvallend veel gebruikersgemak. Hij is voorzien van een speciale zelfreinigingsfunctie die het onderhoud sterk vereenvoudigt. Met één druk op de knop start het apparaat een reinigingscyclus waarbij de binnenzijde verhit wordt tot hoge temperaturen. Hierdoor verbranden of lossen achtergebleven vet- en etensresten op, waardoor de gebruiker na afloop enkel nog lichte resten hoeft weg te vegen. “Daarnaast zijn de uitneembare onderdelen, zoals de mand en de grillplaat, voorzien van een PFAS-vrije, keramische anti-aanbaklaag en kunnen die eenvoudig met de hand of in de vaatwasser worden schoongemaakt,” legt Melanie Smit uit. “Zo combineert de Typhur Dome 2 dagelijkse gebruiksvriendelijkheid met duurzaam onderhoud, zonder dat de gebruiker zich extra hoeft in te spannen.”

Premium met meerwaarde


Typhur positioneert zich in het premium segment. De Dome 2 is dus duurder dan een standaard airfryer, maar de meerwaarde zit in drie aparte punten: “Eén apparaat vervangt meerdere losse toestellen. Als gebruiker kun je met minder toestellen toekomen of hoef je die niet meer te vervangen. De prestaties zijn consistenter en beter: de snelheid ligt hoger en het garen verloopt gelijkmatiger. En tenslotte is er het design en het gebruiksgemak. Voor de meeste consumenten is de financiële afweging snel gemaakt. Met dit ene toestel hebben ze meer gemak en kwaliteit dan in diverse losse apparaten, die samen vaak ook nog eens vergelijkbaar in kosten uitkomen.”

Promo’s en demo’s



Filmpjes op social media tonen de werking van de Typhur Dome 2, teksten kunnen de

functionaliteit in ronkende bewoordingen aanprijzen, maar de meeste consumenten willen

een dergelijk vernieuwend apparaat eerst eens live in actie meemaken. Zien is geloven en

de winkelvloer is een uitstekende plek daarvoor. Hoe ondersteunt Exertis Amacom de dealer

om dit mogelijk te maken? “Om Typhur onder de aandacht te brengen, nemen onze

accountmanagers samples mee naar retailers zodat zij de producten zelf kunnen testen en

de kwaliteit direct ervaren. In de winkel ondersteunen wij met opvallende POS-materialen en

online zorgen we voor mediakits met banners en visuals die makkelijk op de website van de

retailer ingezet kunnen worden,” zegt Melanie Smit. “Binnenkort zullen we overgaan tot het

verzorgen van demonstraties bij events en in winkels. We stimuleren retailers om dit ook zelf

te doen in hun winkel. Typhur heeft een aantal promo periodes per jaar waar de retailer op

kan inspelen om zo de producten onder de aandacht van zijn eigen klanten te brengen.”


Voor meer informatie, mail naar: info@exertis.nl