Op zondag 2 en maandag 3 februari vindt de vijftiende editie plaats van ShowUP. Met meer dan 350 exposanten is de beurs ook dit keer het grootste event in zijn segment, een succes dat ShowUP dankt aan zijn unieke formule, waarin inkopen doén en inspiratie ópdoen elkaar naadloos aanvullen. 

ShowUP is niet zomaar een productfestijn. Als bezoeker kun je de mensen achter de bedrijven ontmoeten en zo veel te weten komen over het proces van denken en uitproberen dat aan de geboorte van een product of merk vooraf gaat. De designer, die bij veel andere vakbeurzen de opvallende afwezige is, heeft op ShowUP zijn eigen stukje voetlicht. Dat maakt deze beurs zo bijzonder en zorgt er ook voor dat het bezoek elke editie weer een even vruchtbare ontdekkingstocht is. 

Witte plekken

Die ontdekkingstocht wordt des te interessanter wanneer u als bezoeker ook een of meer van de lezingen bijwoont die de organisatie voor elk van de twee dagen heeft gepland. Hilde Francq spreekt bijvoorbeeld over de nieuwste trends op het gebied van kleur, materiaal en vorm. Interieurstylist Marie Gon vertelt u daarbij onder andere hoe u kleuren het best kunt inzetten om klanten te winnen, niet alleen in uw assortiment maar ook in uw huisstijl en andere bedrijfsuitingen.  Social Influencer Kirsten Jassies gaat in op de mogelijkheden die Instagram u daarvoor biedt. Iedere trendwatcher heeft zijn of haar eigen specialisme, niemand kan nog op alles het antwoord geven, maar ongetwijfeld heeft u ook zelf al uw licht opgestoken over bepaalde ontwikkelingen. Zo is ShowUP een ideaal platform om de witte plekken in uw kennis in te laten kleuren door experts.

Meer dan recyclen

Het bijzondere van ShowUP is ook dat u de opgedane inzichten meteen kunt laten illustreren door het aanbod op de beursvloer. Duurzaamheid is de echte rode draad voor deze editie maar dat thema gaat heel wat verder dan enkel het recyclen van materialen. Jan Agelink richt zich in zijn trendlezing op een specifiek aspect, namelijk het verzoenen van de tegenstelling tussen groen en bebouwing in de ruimte om ons heen. Het stadium waarin de duurzaamheid zich nu bevindt leidt tot producten als sieraden, vervaardigd van onderdelen van oude smartphones, zoals Nowa ze maakt. Of tot wijnglazen vervaardigd van oude wijnflessen, zoals Rebottled ze op de markt brengt. Of zelfs tot bloemenvazen in de vorm van weggeworpen flessen afwas- en schoonmaakmiddelen, zoals Foekje Fleur ze heel speels heeft ontworpen. Maar in de toekomst gaan we van duurzaam naar circulair, naar groene steden vol daktuinen en binnentuinen, waar eigen kweek de bevolking van lokale groenten en fruit voorzien, zoals we nu al meer honing krijgen van stedelijke imkers dan van dorpse. Tot welke producten zal dat leiden? Hoe kunt u als winkelier daar nu al enigszins op inspelen en dus aan verdienen?  

De wereld van morgen wordt al zichtbaar tijdens de ShowUP van vandaag. Anticiperen op de consument van morgen en dus ook uw eigen toekomstige winkel en verdienste wordt zo een stuk makkelijker, en winstgevender. 

Voor meer informatie, ga naar: www.showup.nl